V dennom stacionári sa koniec roka niesol v príjemnej vianočnej atmosfére. Príprava medovníkov, kreatívne tvorenie vianočných dekorácií, ktoré si každý klient užil po svojom, vychutnanie si spoločnej kapustnice, aj vďaka tomu majú klienti možnosť cítiť sa ako podstatná súčasť kolektívu.
Veríme, že k tomu prispieva aj komunikácia v dennom stacionári, ktorá prebieha na viacerých úrovniach.
Zo strany odborného personálu denne prebieha komunikácia s klientmi za účelom zabezpečenia poskytnutia čo najlepšej služby, pri hľadaní spoločnej cesty a tvorbe individuálnych plánov či celkového nastavenia činnosti denného stacionára. Základným nástrojom je tu tiež pozorné vnímanie potrieb klientov, berúc do úvahy ich individuálne záujmy, potreby, limity, silné i slabé stránky.
Neoddeliteľnou súčasťou dynamiky kolektívu je aj komunikácia klientov medzi sebou. Vzájomným zdieľaním zážitkov, myšlienok, podpory a povzbudenia sa dokážu motivovať a posilniť nielen svoje vzťahy, ale i svoj osobný rast. Nezáleží pritom, či niektorí komunikujú viac aktívne, iní sú len prítomní a skôr počúvajú. Každý člen pridáva do kolektívnej skladačky svoj diel, ktorý je významným prínosom pre celok.
A v neposlednom rade je dôležité vyzdvihnúť aj prínos komunikácie verejnosti, napríklad formou vianočných darčekov, ktoré klienti DS dostali od sponzora – Aupark Košice – tesne pred Vianocami. Vnímame to ako odkaz, že sme viditeľní, vnímaní aj zvonku, a že nám aj okolie dáva pocítiť, že na nás záleží.
Ďakujeme a prajeme Vám v novom roku všetko dobré. A nech viete, že aj na Vás, na každom jednom, záleží.